Ägg känslighet?

Edwin reagerar som sagt på mjölk och soja proteiner. Men trots att jag tagit bort de ur min kost så reagerar han på något mer misstänker vi.
När han fiser och bajsar, så luktar han så ruttet. Och jag överdriver verkligen inte, men det luktar så man får kväljningar. Och så ska inte en liten ammande bebis lukta. Rådfrågade "mina allergimammor" på facebook. Och de tyckte jag skulle testa utesluta allt med ägg med. För att se om det blir någon skillnad.

Så från och med idag kör vi några veckor utan ägg med. Puh. Mjölkfritt var reltivt lätt, med soja till vart det lite svårare, och nu med ägg också. Ännu svårare. Men allt för att vår lilla kille ska må bra.

Imorgon har vi bvc tid, så ska ta upp om en remiss in till allergi. Behöver ha den fort. Även få träffa en dietist som kan hjälpa mig just nu. Nu står de liksom still vad jag kan äta. Och när jag kommer till affären så känns de som alla kraft försvinner, är så förbannat trist att man jämt måste läsa på varenda etikett. Och att äta ute är liksom inget alternativ längre. Man törs äta på mcdonalds eller ikea. Hur kul är de?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0