Komjölksallergi.

Verkar tyvärr som att Edwin är komjölkallergisk. Direkt när jag får i mig komjölk så får han problem med magen och utslag i ansikte och över bröst.
Just nu testar vi fram vilka havreprodukter, sojaprodukter och risprodukter jag kan äta istället.
Och kan ju medge att de är svårt faktiskt. Just mjölkprotein kan ha typ 25 olika namn, och dessa ska man "lära" sig för att de ska gå och handla. Till och med vissa tandkrämer, tvålar osv innehåller mjölkprotein. Hur sjukt de än låter.

Alpro Soya är de godaste youghurtarna. Så de ska våran Coopägare beställa hem åt mig. Även iMat beställer han hem, som är som matlagningsgrädde.
Är sjukt van att använda creme fraiche, och de finns inte i mjölkfritt vad jag sett. Finns en havrevariant från Yosa, har dock inte testat den än. Men får se hur den är i maten.

Sojan är jag dock lite försiktig med, många som reagerar på komjölk börjar ofta reagera på soja.
Ska träffa vår familjeläkare på bvc på torsdag. Får se vad han säger. Om vi måste köra provokation eller om de slipps.

Vår lillkille. Men vill som sagt att han ska få bröstmjölk, och då äter jag detta så länge de krävs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0