5 månaders vaccination.

Idag var det dags för sprutor igen.
Edwin var nu 7080 gram tung, och 68 cm lång tror jag. Hattmått på 42 cm.
Godkänd i läkarbesiktningen. Pep till lite när han fick sprutorna men sen var det glömt.
Och ingen feber än, får se under natten om han klarar sig.

Fick med mig en burk Althera hem, som jag som sagt ska göra gröt på. Läkaren hade aldrig någonsin hört talas om Neocate, och kunde därför inte skriva ut de. Men skickade gärna en remiss till barn, för Edwin var ju verkligen allergisk. Nehe? Är han allergisk? Tror läkaren att jag utesluter massor med saker ur kosten för att de är kul, alla timmar man läser på innehållsförteckningar. Idioti!!!!

Ska testa Althera nu först som sagt, och se, blir de ingen reaktion så får han recept på de. Annars remiss till barn och träffa läkare där.

Edwin ska även få laktulos varje dag nu, hans mage mår ju inte bra av att bajsa var 10:onde dag typ. Speciellt inte nu när han får smakisar.
Hittills har han fått smaka, katrinplommonpure, päronpure, majs, banan och majskrok.

Vår lilla kille, redan över 5 månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0