Stockholms weekend.

I onsdags kväll bestämde vi oss för att åka till Stockholm i några dagar. Niclas skulle ha lumpen återträff på lördagen på Gärdet. Så vi ringde mormor för att se om vi kunde komma dit. Vi åkte på torsdag morgon, jag körde hela vägen dit, körde inte fel en gång, så lite stolt är jag allt ;)
 
På fredagen åkte vi in till stan, kollade på vaktparaden och strosade runt lite. Inhandlade lite kläder åt mig. Barnen fick nya kläder av Biggan mommo. Edwin fick en jacka, perfekt till hösten. Och Athida en t-shirt. Tack!
På lördagen åkte Niclas mot stan, och vi andra grillade revbenspjäll med mommos vänninor och min morbror. Athida var helt lyrisk i Jack. Skulle leka konstant, satt i knät och gosade in sig. Sen fick hon även en present som hon avgudar just nu. Berättar att Jack är faktiskt hennes bästa vän. Gulle!

På söndagen åkte vi hem, Niclas var inte den piggaste i bilen så att säga. Men även då klarade jag av att köra hem utan problem. Men, mitt på motorvägen small de till under huven, sen tog de inte många sekunder innan batterilampan började lysa, acn pajade och styrservon försvann. Jaha, drivremmen gick sönder. Men vi klarade oss hem. Gled de sista metrarna hem typ, haha. Nu står iallafall bilen på verkstaden, hoppas de inte slutar på många tusenlappar. Är trött på att laga bilar nu!
 
Lutar faktiskt åt just nu att vi kommer sälja en eller båda bilarna, och sen köpa en ny, ev två beroende på. Tanken är en skåpbil åt Niclas, som han kan ha sina jobbsaker i. Och en familjebil åt mig. Får se hur de slutar. Och hur vi ska lösa det. Bil måste vi ha. Eller så kör vi volvon tills den haverar och sen skroten. Det visar sig.
Pisstråkigt att lägga pengar på iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0