Prickigkorv.

Massa prickar har vår tös fått nu. Inte så där sjukligt farligt alltså, än. Dom kliar en del. På förmiddagen smörjde jag in med aloe vera gellyn. Men nu har mormorn köpt PoxClin. Speciellt framtaget för vattkoppor.
Kylande och innehåller aloe vera. Så får se om de lindrar lite.

Funderar på om man ska ge lite alvedon innan sänggående med, för att hon inte ska ha så ont när hon ligger ner.

Hon har mest prickar på ryggen och magen. Men även en stor en i hårbotten, vid ögonbrynet, precis i öronkanten. Och en på pullan. Hoppas på att hon inte kliar sönder dom så de inte blir massa ärr. Inte så kul om dom sitter i ansiktet senare i livet kanske?
Hon sa iallafall när hon såg bilden på PoxClin paketet att titta, de är prickigt som mig. Hihi.


Niclas kommer vabba med henne imorgon, eftersom jag har barnmorskebesök. Kan ju inte ta med henne ut när hon smittar. Så jag åker ensam till barnmorskan, lättast så med eftersom jag tänkte mig en hinnsvepning igen. Som jag hoppas funkar nu :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0