Kontraströntgen.

Idag hade vi tid på röntgen för en kontraströntgen på Edwin. De sprutade alltså upp kontrast i baken medans de filmade och tog kort. Och på så vis ska de se om han saknar nerver i tjocktarmen. Tarmexperten och barn överläkaren skulle nog granska allt, och höra av sig nästa vecka. Är delad redan nu, vill egentligen att de ska se nå fel så vi vet varför hans tarmar inte fungerar. Samtidigt som jag absolut inte vill de, för vi vill ju att han ska vara frisk. Men han måste ju kunna bajsa.
 
Nå ja, Edwin var iallafall jätte duktig. Fick på sig en liten mini sjukhusrock och fick ligga på röntgen bordet. Det var en undersköterska, två läkare och en sjuksyster om jag inte minns fel. Och sen Niclas och jag då.
Så vi fick hålla i Edwin i de positioner han behövdes, dels för att kontrasten skulle fylla hela tjocktarmen, 160 ml totalt sprutade de i.
 
Efter det skulle vi äta lunch. Och Edwin bajsade ur sig all kontrast och lite till. Vilket konstaterade hela han, verkligen hela. Kläder och allt. Samt bilstol. Fast i bilstolen kom de mest kontrast som tur var. Men nu hänger den på tork efter tvättning ;)
 
Var bara gå in på Kappahl och köpa ett par långbrallor. Hade dumt nog bara shorts i skötväskan.
Efter att ha lämnat Niclas hos sin bror, för Niclas ska på firmafest ikväll åkte Edwin och jag till Barnens Hus och klämde lite på nya vagnen vi köpt. Som kommer hem på fredag nästa vecka tror jag.
Den verkar lovande. Även om inte Edwin var på superhumör för att testa vagnar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0