Mjölkfri kost.

Man börjar sakta lära sig vad man får och inte får äta. Eftersom jag i största mån de går även undviker sojaprotein så är det alltinge ris eller havre alternativen jag kan äta. Och oftast blir det havre. Då de finns bra matlagningsgrädde från Oatly, som inte märks i skillnad direkt. Eller så är man redan van. Sen finns det ganska bra havrefraiche från Yosa.

Något man vänjer sig med är ju färgen. Allt ser ju ut som havregrynsgröt när man öppnar paketet.
Men det går ner, det som är lite jobbigt är ju att allt måste verkligen göras från grunden. Inga fusksåser eller liknande. För allt innehåller mjölkprotein av något slag i stort sett.

Om en månad ska vi provocera för att se hur Edwin reagerar. Om de lagt sig lite eller kvarstår. Sen innan han ska börja äta vanlig mat ska vi boka en dietist, så han verkligen får all näring han behöver. Han kommer ju typ aldrig få i sig kalcium på de sättet. Havremjölk ska tydligen inte ges till barn under 1 år står de på paketet. Men jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej båda mina barn är komjölksprotein allergiska så jag har mycket tips på mat m.m. För att få i sig kalsium så köp den blå förpackningen med havredryck den innehåller extra kalsium.

Så har du frågor maila om du vill eller på fb

[email protected] eller Sandra Åsling

2012-04-11 @ 20:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0