Barnmorskebesök v 24+5

Var dags idag igen, de vanliga kontrollerna.

Blodtrycket låg på 120/60, blodsocker 6,5, och hb värde på 117.
Hjärtljuden på 140 slag. Och sf måttet på 26 cm. Vilket gör att jag hamnar överst på sfkurvan.
Nästa gång jag ska dit är 25 oktober, för då blir de glukosbelastning och vanliga kontrollerna.
Redan nu var hon lite orolig över bebis storlek, så får se om hon vill vara snäll och skicka mig på ett extra ul.
Tar gärna de så vi kan se kön en extra gång och se om de är de vi fått vetat första gången.


Röda pricken är mitt sfmått just nu på kurvan.


Kommentarer
Postat av: Sara

Kram på du! Från kusin!

2011-09-26 @ 18:23:22 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Evangeline

Vad roligt att graviditeten går bra :)

Håller du på att få graviditetsdiabetes med tanke på glukosbelastning? Du ligger ju strax på gränsen, över 7,0 klassas som diabetes.

2011-09-28 @ 00:24:17 / URL: http://elinalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0