Klara verksamheten.

Idag hade jag tid och träffa en barnmorska med speciell kompetens på förlossningar som inte gått som de "ska", snitt osv. Hon var väldigt bra, gick igenom journalen från Athida. Och hon kunde bara säga att mycket inte stämmer, många anteckningar saknas från både läkare och sköterskor. Och att blodmängden som står inte heller är den som stämmer. Att hon utifrån de jag berättade och de hon läste i journalen och mellan raderna typ kunde konstatera att jag miste minst två liter blod med Athida. Och att den här gången kommer de stå i mina papper att de ska vara uppmärksamma på blödningar, och ha en handlingsplan redo för att de inte ska gå som de gick sist.

Sammandragandemedel av något slag måste jag få, dropp eller spruta. Annars kommer jag förmodligen blöda så pass mycket. Plus att ingen läkare skulle godta att inte ge medelet iochmed förra gången. Utan att de är för min egen säkerhet typ. Så de är väl bara ta de då även om jag helst vill vara utan så mycket mediciner och bedövningar det går denna gång. Menmen..

K-vitaminsprutan hade hon ingen direkt aning om, fanns inte orala droppar att tillgå iallafall. Så de lutar åt att vi ger sprutan iallafall. Sen avnavling tillämpade dom redan sa hon, även om jag tycker dom klampar för tidigt iallafall.
Vi vill vänta tills strängen är helt vit och slapp, och att dom annars får mjölka den om jag skulle behöva åka iväg på operation osv.

Ska även skriva med alla önskemål och tankar i förlossningsbrevet. Vilket jag redan börjat med. Den här gången kommer vi ha mer än ett ex med oss. Kommer även se till så de finns ett ex i mappen, och ett på vårt rum, så dom inte kan missa mina "önskemål".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0