Bm besök v 29+6

Idag var det dags för Glukosbelastning. Hungrig som ett as var jag. Drack den där vidrigt söta florsocker drinken som de smakade som. Och sen var de bara vänta i 2 timmar.
Vi lade oss i lekrummet i varsin soffa. Vår bvc sköterska kom in och släckte lampan och drog för skjutdörren så ingen kunde komma in, haha. Niclas somnade till men jag låg mest och vilade.

Innan glukoset visade värdet 4,5, efter 2 timmar var de 7,4. Så jag klarade mig.

SF måttet hade stannat av liiiite, låg nu på 29 cm. Så i överkant, men lite lägre än sist.
Hjärtljuden låg på 145 slag.

Järnvärdet var dock inte bra, äter ju Niferex. En tablett om dagen. Sist låg värdet på 117, och nu låg det på 106. Så nu ska jag testa Duroferon, och funkar inte de relativt snabbt så blir det järnsprutor. Behöver ju få upp värdet ioch med ev blodförlust igen.
Blodtrycket låg på 130/75.

Nästa träff blir 22 november. Hinner inte tidigare även om hon ville de, haha.
Ska ju ha intensivutbildningen i 2 veckor så..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0