"normala" värden.

Mitt T4 låg nu på 11. Referensvärdet är 9-20. Så de var okej, lite lågt men fortfarande okej.
TSH låg på 2,49. Referensvärdet är 0-4. Men sa åt läkaren att jag vill ligga under 2 för att de kommer behövas i framtiden om det ska bli fler barn. Men nej svarar  han med, läkarna som säger så de är bara hokuspokus.
Jaha kunde jag bara svara.

Ringde upp vårdcentralen idag och ifrågasatte sköterskan hur han kunde säga att de var hokuspokus ioch med att jag hade ett antal internetsidor framför mig med artiklar från läkare som hävade att man helst ska ligga på 1 i TSH för att fertiliteten ska vara som bäst. Sköterskan sa att dokton kunde ringa upp 23 maj. Nej du, jag tänker inte vara "fel" doserad framtills dess om jag kan få rätt hjälp nu redan.
Och jag känner ju ingen som helst skillnad på kroppen även om värdet gått ner lite.

Sköterskan skulle iallafall lägga en lapp åt han så får vi väl se om han behagar ringa upp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0