Akut besök igen...

Idag åkte vi till busborgen med tre mammor och barn från Virsbo. Athida härjade runt för fullt, tills hon skulle cykla på en sån där röd "dagis" cykel.
Jag åkte bakpå och gjorde lite fart, och hela cykeln tvärbromsade så jag flög fram. Athidas ben hade åkt in mellan hjulet och själva järnpinnen på cykeln, en öppning på ca 3x6 cm. Där satt hela hennes ben fast.
Ropade på en annan mamma som kom och försökte hjälpa till. Men benet var helt fast, gick knappt att rubba på.
Den andra mamman hämtade personal, som fick hämta verktyg så vi kunde skruva isär hela cykeln.
När cykeln vart i mindre bitar satt foten fortfarande fast, så jag bärjade tänka att vi måste ringa brandkåren så dom kan kapa hela cykeln. Foten satt liksom helt fast och gick inte att rubba.
Athida skrek som bara den, och hade suttit fast i säkert 10 minuter innan vi fick loss foten.
2 personal och jag försökte få ut foten.

Ringde till 1177, eftersom man inte fick röra foten utan att hon skrek. Och med tanke på hur foten satt fast så skulle de inte vara konstigt med en spricka minst.
Kärringen där, ja kärring. Hon fattade inte ett skit tyckte jag skulle avvakta och se om hon kunde gå på foten.

Hon ville inte alls gå, och kunde ta typ ett steg men belastade inte foten då. Så ringde in igen och fick då remiss till stora akuten och till ortopeden.

Hon fick smärtstillande, och sen upp till röntgen för att röntga foten. Vilket inte var det lättaste, fy fan. Hålla i henne, hon var helt panik och gallskrek.
Det var iallafall inte brutet, och ingen spricka. Så de var bara en lätt stukning. Så nu blir de alvedon var 4/6 timme och se. Nu törs hon iallafall stödja på foten och gå lite. Även om hon hellre blir buren.



GAMMAL INLÄGG SOM EJ BLIVIT PUBLCERAT.. DETTA HÄNDE I TORSDAGS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0