Allt och inget.

Athida är just nu ensam på dagis. Och jag hemma. Känns inte riktigt klokt. Jag litar helt och fullt på personalen, men hon får inte samma uppmärksamhet där som hemma. Så är de. Hemma är jag ensam med henne och kan ge full fokus hela tiden. På dagis är de tre personal som ska dela allt på ca 12 barn. Klart hon får synas mer hemma då.
Men det går nog bra, dom ringer väl annars.

Har passat på att betala räkningar, dammsugat nerevåningen. Och nu ska jag lägga mig med Tensen en stund och hoppas smärtan vill försvinna för en liten stund.

Athida är inne på 4 dagen utan napp nu med. Funkar faktiskt bra. Nätterna kan vara lite knepiga fortfarande. Inatt vaknade hon med mardrömmar om att en uggla flög runt i rummet och ropade hoho. Så hon kom in till oss och låg och höll för öronen i över en timme innan jag lyckades övertala henne om att ugglan bor i skogen och han sover nu. Hon var helt säker på att han flög runt och sa titta mamma där är ugglan.
Förstår inte vad hon sett på för tv program om ugglor alltså. Aja, efter typ 2 timmar somnade hon om. Som tur var.
Annars är de snuttis som gäller. Den fick hon ha med sig in på dagis idag när jag gick.
Hon såg lite sorgsen ut, men inge gråt eller så. Utan hon vinkade och följde med J in.

Håller förövrigt på att leta mig galen på min bankdosa. Hade den igår kväll när jag betalade en vindfleeceoverall åt bebisen. Men vart tusan lade jag den? Förstår inte, den kan ju inte bara försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0