Lex Maria

I dagen vlt, finns ingen länk på nätet. Så stod de om "1åring som fick överdos" och massa annat. Det var liksom Socialstyrelsens uttalande typ. Stod att barnet fått dubbeldos med medicin.. Vadå dubbeldos?! Hon fick ju för fan 2 ml istället för 2 droppar. En dos som är 40 gånger för stor. Hur fan kan dom få de till dubbeldos?

Den är ju betydligt mer än dubbel. Sen hade socialstyrelsen skrivit att de var synd att familjen fått utstå denna oro. Men att vårdcentralen har sett över sina saker nu osv.

Det handlar inte bara om att vi fått stå ut med oro och rädsla. Vi kommer aldrig kunna lita på en läkare igen när det gäller medicin till vår dotter. Utan även att läkaren som skrev ut medicinen även sa till mig i telefon att han brukar göra fel.. Vad fan är de för fel då? När Socialstyrelsen har fått fler anmälningar på denna läkare, och när de i vårt fall gäller lugnande medel med en 40 gånger för stor dos. Hur kan inte socialstyrelsen se problemet?

Sen blir jag så ruskigt irriterad på att tidningarna får svaren före oss. Jag anser faktiskt att vi som har anmält saken ska få läsa de på egna papper innan vi slår upp tidningen. Så får se när vi får hem "domen" och vad de står där. Just nu kan jag bara säga ÖVERKLAGAN!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0