I rymden finns inga känslor.

Idag åkte jag och lillebror på bio. Athida fick roa sig med mormor på stan så länge.

Filmen vi såg var "i rymden finns inga känslor" med bland annat Bill Skarsgård. Som vanligt spelar alla Skarsgård sina roller bra. I just den här filmen spelar Bill en 18-årig pojke med asperger syndrom.
Och hela filmen handlar i stort sett om just hans diagnos, och hans sociala "träning".

Lillebror som har just asperger tyckte filmen var väldigt bra. Och det var ju även lite diskussion efter filmen, angående hur Bill känner de, och hur lillebror känner.

Var ritkigt mysigt att åka iväg på bio, var typ 2 år sedan sist tror jag.


Bild: Stockholm Filmfestival

Kommentarer
Postat av: Saara

Svar: Hehe, Moa är ju i strl 80 redan nu, och hon växer ju hela tiden :) Hon väger 10 kg skulle jag gissa på och är typ 74 cm. Så jag tror 86 kommer passa bra när snön kommer :) Ja, lilla Athida är ju lite pétit ;)

2010-09-14 @ 09:44:33 / URL: http://moodyblues.blogg.se/
Postat av: jessica

Hihi du var observant du :)

Det stämmer den blir lika smal som cameleon när den är singel och 74 cm när den är syskonvagn :)



Önskar dig en fin dag!

Kram/J

2010-09-15 @ 12:16:56 / URL: http://familjenkidz.blogg.se/
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

den filmen skulle jag nog vilja se :)



sv: haha jag förstår det :)



haha jaså, v roligt :)

kram

2010-09-16 @ 13:09:17 / URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0