Hemmafru.

Varje onsdag är jag en riktig hemmafru. Dom andra dagarna är jag ju de med, men inte lika "hårt" som just onsdagarna. För då är de nämligen tvättstuga.

Och då ska verkligen allt tvättas, alla tre säckar med kläder, ljust, mörkt och rosa/rött. Plus våra sängkläder, och alla handdukar. Blir en sky jävla massa tvätt och släpa. Brukar väl bli typ 5-6 maskiner.
Skulle vara bra skönt med tvättmaskinen inkopplad hemma, men snart kanske ;D

Och när lakanen ska bytas, kan jag inte byta dom utan att städa hela övervåningen. Annars kommer smuts med i rena lakan från fötterna. De får inte ske. Även om man är nyduschad så blir de så.

Tvättstugan håller på från 15-20. Vid 16:30 ska maten vara klar. Och vid 18 går jag på pyssel. Sen hem från pysslet vid 20, och hämtar all tvätt, städar tvättstugan, hem och duscha, sen tv och sen sova.

Fast jag klagar inte, tycker faktiskt inte de är mer än rätt att jag sköter hushållet så länge Niclas jobbar hela dagarna. Skulle de vara tvärtom hade han fått ta allt hemma.
Nu ska jag njuta några minuter av lugnet, innan Athida vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0