Sjukskriven.

I fredags kväll trodde jag nästan att jag skulle föda barn. På 2 sekunder fick jag så förbannat ont i magen och fick utöver de ständigt onda som värkar som kom med några minuters mellanrum. Låg i fosterställning och grät i stort sett.
Fick ringa in till 1177 som trodde en cysta spruckit på äggstocken, och om de var så skulle de gå över på en timme, så skulle ringa tillbaka om de inte vart bra.
Vart inge bättre med alvedon så fick ringa tillbaka och åka in till akuten. Alltid lika roligt att sitta där timme in och ut. Niclas vart hemma med Athida eftersom hon sov, så mamma fick köra in mig.

Vid 01 tiden fick jag komma in på akuten och träffa en läkare som trodde de var blindtarmsinflammation. Vart inlagd på kirugiavdelningen för observation. Mamma åkte hem och vid 4-5 tiden kom jag upp på avdelningen.
Fick dela rum. Och väl där fick jag morfin intravenöst och kunde sen somna några timmar.
Magen gjorde fortfarande ont, och alla prover var okej, ingen inflammation alltså.
Kirurgin skickade mig till gyn. Och gyn kunde inte se vare sig några gamla cystor eller några spruckna. Men gyn kunde inte hitta min högra äggstock på ultraljudet, den fanns liksom inte där. Livmodern och den vänstra fanns på "rätt" plats, men den högra var typ borta. Och har ju alltid haft 2 äggstockar så.
Gyn trodde mer på blindtarmen iallafall, eftersom jag frös och hade feber med.
Tillbaks till avdelningen, hela tiden fick jag massa morfin. Vilken känsla.

Igår vid lunch träffade jag överläkaren, och han trodde de kunde röra sig om vanlig sträckning i bukväggen.
Men ska jag vara ärlig så vet jag inte om den diagnosen känns så rimlig, speciellt med tanke på att äggstocken inte fanns där. Tror mer på att den vridit sig några varv bakåt. Vilket den gjort förrut, men inte med den här smärtan.

Aja, fick iallafall äntligen åka hem till Athida och Niclas. Men vart sjukskriven i 10 dagar, eftersom jag inte får lyfta något, inte lätt alls med en liten kotte i huset. Niclas får vabba resten av arbetsveckan och ta henne. Förhoppningsvis godkänner FK min sjukskrivning så inte hela ekonomin blir sabbad bara för att jag är dålig. Ska man oroa sig för de nu istället bara för de. Drygt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0