Torsdagnatt.

För att klargöra varför hon inte får välling när hon ska sova: Hon äter ca 1,5 dl gröt innan hon lägger sig, vid ca 17:30 tiden. Därför behöver hon inte ha välling, eftersom hon redan är mätt..


Nå, hon somnade vid 17:55, med bara nappen i egen säng. Vaknade inte förrän 19:45, och somnade om 20. Sedan vaknade hon en gång till vid 22, men vägrade somna om, och somnade inte om förrän 23:10 ungefär. Då gjorde vi en liten flaska välling som hon inte ens var intresserad av. Men Niclas fick komma och ta över vid 22:50 så jag kunde borsta tänderna och fixa mig innan jag skulle lägga mig. Niclas kom även han och lade sig samtidigt. Så han sov brevid henne och jag på hans plats. Hon somnade som sagt 23:10, och vaknade inte förrän runt 4. Hon sov alltså 5 timmar i sträck! Då drack hon ca 100ml välling och somnade sedan om, vid 6:30 kom hon över till mig och fick amma, och somnade sedan om till 8:20. Jag har fått massor med sömn!!

Mellan kl 21:30-06:00 är de amningsfritt på nätterna.
Hoppas att kommande nätter blir likadana. Tanken är att hon ev ska in i eget rum när vi flyttar. Fall hon nu störs av oss på nätterna att de kanske är därför hon vaknar.


Kommentarer
Postat av: Annah - blivande tvåbarnsmamma

Ja jag har sett den men inte några större skillnader mot dom som finns nu :/

2010-01-08 @ 19:52:58 / URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Annah - blivande tvåbarnsmamma

Åh ska dom det, typsikt att den inte hinner komma då :/

2010-01-08 @ 20:26:43 / URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Linda

appropå välling, gröt och sömn...



thom får oftast gröt på kvällen, sen välling, ibland är det 15-30 min efter gröten, ibland senare, beror ju lite poå hur trött han är... oftast kan han få i både en stor tallrik gröt + 220ml välling, utan problem... kanske nåt att testa?? gör bara en halv flaska, så slipper ni kasta...



Nu är Thom inne i en period då han nästan alltid vaknar på nätterna och kommer till oss, har nyss slutat ge nattmål, och det funkar... än så länge iaf!

2010-01-09 @ 22:38:03 / URL: http://misskaiserdom.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0