Matbudget.

Satt precis och räknade ihop månadens matkvitton, eller från 20 december tills nu. Eller maten för 2 veckor framåt. Så på 1½ månad då kanske man kan säga. Mej hjälp vad vi spenderar pengar på mat. Och då är de alltså inga blöjor eller kattmat med räknat. Utan bara mat åt oss alla 3, hygienartiklar, kalassakerna till A´s kalas. Visseligen har vi köpt typ 4,5 kg kycklingfilér som ligger i frysen. Men frågan är ändå..

Har ni månadsbudget för mat? Och hur mycket på hur många personer?

Skulle vara kul och se vad man kan dra in på. För som de är nu måste den ner, hellst med 1000 kr i månaden alltså. De ska man väl kunna fixa? Mer storhandling, och mindre "fabrikat"mat.


Kommentarer
Postat av: Frida

Vi lägger 4000 kr på ica kortet varje månad.

2010-01-20 @ 07:34:55 / URL: http://kullinger.blogg.se/
Postat av: Saara

Jag baserar matbudgetetn på vad zsolt får i lön och hur mycket räkningar vi har. Jag vet t.ex. att när el räkningen kommer så får vi 1000 kr mindre till mat. Så vi storhandlar typ var tredjde månad för ca 3500 kr. Men resten av månaderna håller vi oss på 1000-2000 kronor, det är utan blöjor fast med kattmat och kattsand inräknat. Det blir en årskostnad på runt 21000kr. Och jag lever på typ bara kycklingfilé, medan Zsolt äter mer husmanskost.

2010-01-20 @ 09:32:59 / URL: http://moodyblues.blogg.se/
Postat av: A.L

Vi handlar för mellan 3000-3500 :- i mån och då inkl blöjor. vi är 3 pers. Hur mycket lägger ni ut på mat varje månad då? Du skrev aldrig med de..

2010-01-20 @ 10:32:46
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Vi storhandlat mat en gång i månaden, då är även blöjor och storpack med välling inräknat.



Brukar gå på runt 2500-3000 kr.

2010-01-22 @ 10:46:37 / URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Kid

Vi handlar mat för ca 2000:- i månaden, storhandlar på Willys för ca 1400:-, och så är det ju konsumrundorna som kostar oss massor. Men vi lagrar verkligen på extraprisgrejer från komsum, köttfärs för 15:- är ju underbart! Finns nästan jämnt :) Vi är ju 3 stycken, 4 varannan helg, och ja, 5 men Säteri :P men Elias äter ju lunsch på dagis på vardagarna.

2010-01-30 @ 21:09:26 / URL: http://motander.blogg.se/
Postat av: Kid

ett jättesent svar på din fråga:

När jag handlar så tittar jag på jämnförpriserna, inte på självaste prislappen. eller ja, det är ju klart att jag inte blundar när jag ser en prislapp, men ja, på "jämnförpris" så ser man ju hur mycket typ 1 kg kostar. Och ibland är det ju faktiskt billigare med "märkesvaror" än med Willys eller Eldorados märken. Jag ska ha mer för pengarna när jag handlar helt enkelt :P Och så köper ju inte jag blöjor och välling och sånt.

2010-02-11 @ 10:16:51 / URL: http://motander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0