Vaccinering.

Nu får ju barn över 6 månader ta vaccinet mot svinis. Vilket innebär att Athida får vaccineras.
Och jag tror nog att hon ska de, visst det är biverkningar som bvc sa, men det är ändå säkrare med vaccin än om hon skulle få svinis. Får hon vaccin och blir superdålig är de nog större chans att få vård än om hon får svinis som de verkar på sjukhusen just nu. Givetvis lär vi prata ordentligt om de hemma först, Niclas kommer ju ikväll först.
Frågade även bvc om föräldrarna fick vaccin samtidigt, men som de ser ut i Surahammars kommun finns det inte vaccin just nu. Utan de är först och främst barnen som ska få.

Och vi är ju runt mycket folk hela tiden så de skulle vara skönt om vi alla kunde vaccinera oss. Så vet jag att Athida iallafall är skyddad. Även om inte alla runt om oss tar vaccinet.

Bvc ringde för de skulle komma på hembesök nästa vägning, men den vart inställd på grund av vaccineringar. Därför jag fick kontakt med dom. Men på tisdag skulle de få veta mer om de kommer och hur mycket vaccin som kommer. Så blir sitta på deras hemsida då och se. Skulle vara skönt om jag kunde få vaccin alltinge när Niclas är hemma eller efter att han har muckat, just ifall man skulle bli riktig dålig.

Kommentarer
Postat av: Kiddan

Alla borde sprutas!

Jag vaccinerades för ett par veckor sen, men det känns ju som att alla tackar nej. Då kommer ju denhår "svinvågen" välla över igen, och folk blir sjuka igen - Om nu folket inte vaccinerar sig.

2009-11-13 @ 15:49:01 / URL: http://snigelsperma.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Det läskiga med vaccinet är väl att man egentligen inte vet vilka biverkningar det blir under lång sikt.. Det har ju inte funnits med under flera år som dom ordinarie vaccinen. Frågan är ju då om man ska vaccinera mot vanlig influensa också för dom ska ju vara lika "farliga"..?

2009-11-13 @ 16:39:00
Postat av: Anki

Här ska det vaccineras. Jag fick ju min för ca 3 veckor sen. Lucas står väl på tur för han får sin på onsdag, Linnéa ska också ha. Ringde och pratade med S på bvc idag och hon sa att de skulle ha nått stormöte på tisdag så då vet de mer. Men det var dropp in tider som gällde iaf. Det sista Jocke hörde om sin spruta var att nångång i december ska han få ta den på jobbet.

2009-11-13 @ 21:28:55
Postat av: Elin

Jag har också vaccinerat mig. Då barnmorskan sa att jag skulle göra det för att skydda den lilla. Biverkningarna av vaccinet är väldigt lindriga mot vad man kan få av svinis. Då kan man tom få hjärnskador som blir bestående :S man kanske aldrig mer blir "frisk" dvs. Jag tycker ni ska vaccinera er, nu när det ändå finns vaccin.

2009-11-14 @ 00:02:11 / URL: http://elinalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0