Kan de bli december?

Natten var från helvetet. Hon somnade bra igår, precis som vanligt med samma rutiner osv. Innan vi gick och lade oss 21:30 vaknade hon två gånger. Även de som vanligt alltså. La ner henne i egen säng vid 21:40 kanske. 21:50 vaknade hon, men somnade om utan att komma upp. 23:00 vaknade hon, oxtokig. Fick komma upp och somna om. La ner henne i egen säng igen. Och då tänkte jag att nu ska hon inte få amma förrän tidigast kl 02. 01:23 tittar jag på klockan och inser att hon ligger brevid mig och hon ammar. Hur hon kom dit vet jag inte, men jag har lyft upp henne. Hon slumrar till. 02:15 vaknar hon, och är vaken tills 04:45 ungefär. Inget hjälpte. Sa till Niclas att jag inte orkar mer, jag blir tokig. Jag behöver också få sova lite. Han tog henne vid sig och så somnade hon. 8:30 vaknade hon sen, då gick dom upp och jag sov vidare till 9:30. Alla rutiner blir åt helvete med när hon vaknar så där på nätterna. Måste vara något utvecklingsstadie hon är i?

Vill bara ha december så Niclas muckar och sen får han ta nätterna några dagar. Så hon inser att man kan sova utan att få tutte varje timme. Vill absolut inte sluta amma, men hon måste förstå att man kan sova utan amning. För hon äter ju inte för att hon är hungrig, utan för att de är rutin för henne att snutta. De blir ju för hennes skull med, för då får ju vi båda mer sammanängande sömn, och vi båda blir gladare. Blir jobbiga nätter, jag bosätter mig nog på soffan de nätterna. Tycker de är så jobbigt att höra henne ledsen när jag vet att hon blir lugn av bröstet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0