Onsdag.

Idag har vi enbart vart hemma, behövs sådana dagar med iochförsig. Har hunnit med att byta lakan, tvättat lakan, monterat upp nya sängen, lyft ut den gamla, in med den nya, monterat ner den gamla, bakat till pysslet, lagat mat och ätit. Ganska mycket igentligen. Kände mig som stålkvinnan, speciellt när jag bar ut spjälsängen ur vårt lilla sovrum. Haltande samtidigt, haha. Kan inte stödja på tån riktigt än, gör så förbaskat ont då.

Apropå de, igår när jag kommit hem från vårdcentralen ringde vår bvc sköterska. Tänkte genast att nu har jag missat någon tid eller så. Men så var det inte, utan hon såg oss på vårdcentralen och undrade hur det var med mig när hon såg att jag haltade. Sen hade hon kollat min journal och sett att jag legat inne, så hon ville ringa och kolla hur det var med mig och hur Athida mådde. Hur underbar sköterska har man inte då? Inte många som skulle göra så tror jag.

Ikväll blir det som sagt pyssel en stund. Har bakat ihop lite chokladmuffins, får duga. Måste ju ner och öppna vilket fall som helst, jag som har nyckel för tillfället.


Alltså, det är många som läser bloggen, för de ser jag på statistiken. Men det är väldigt dåligt med kommentarer?


Kommentarer
Postat av: Linda

ja hon är ju helt underbar, nä, tror verkligen inte det är många som skulle ringa och kolla läget!!



läser varje dag, men grymt dålig på att kommentera, haha

2009-05-27 @ 18:00:13 / URL: http://misskaiserdom.wordpress.com
Postat av: Tant Tette

Hejsan!

Hör att du är på G igen - toppen! Fundera inte på hur tån blir att se ut, mina är inte vackra men so what!! Ha nu en skön dag och en härlig kväll!

Kram

2009-05-27 @ 18:46:25
Postat av: Strumpan & Co

Sött att hon bryr sig om dig, ja, däremot vet jag inte om det var så korrekt att göra så. Man ska ju inte surfa omkring på patienters journaler hur som helst.. Men men, jag är "yrkesskadad", pluggar till sjuksköterska. :-P

2009-05-28 @ 00:37:46 / URL: http://sandlada.blogg.se/
Postat av: Anki

Muffinsen var goda :-)

2009-05-28 @ 07:23:01
Postat av: frida

Skulle vi ses någongång nästa vecka? kram

2009-05-28 @ 11:43:51 / URL: http://kullinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0