Bvc besök.

Idag var vi på bvc som sagt. Athida väger nu 5120 gram och är 59 cm lång.
Hon har inte gått upp så bra som sköterskan ville så nu tyckte hon att jag skulle pumpa ur och ge på flaska bara för att se hur mycket hon äter, eftersom hon får äta precis hur ofta hon vill. Och ibland går det en timme imellan och ibland fyra. Helt olika alltså. Så sköterskan tyckte det kunde vara ett tecken på att mjölken inte mättar henne.
Men en sak vill jag lova, ingen ersättning så fort. För hungrig är hon inte, hon bajsar minst tre gånger per dag, och det är ett tecken på att hon får i sig allt hon behöver och lite till, eftersom det kommer ut.
Skulle mjölken visa tecken på att vara omättande blir de fram med pumpen minst fyra gånger per dag så produkionen ökas rejält. För amma är min grej, är ju hur mysigt som helst.

Blir faktiskt lite sur när de säger så, för så länge hon går upp i vikt så borde de inte påpeka en sån sak, speciellt inte för en förstagångsförälder. Nu är jag absolut inte orolig för hennes vikt, för hon har valkar lite här och var, och jag ser på henne att hon är mätt och så länge hon är pigg och glad är det ju ingen fara.
Aja, behövde bara skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Anki

Tycker inte heller du ska vara orolig. Hon mår ju bra och som du säger så är hon ju nöjd. En bebis som inte får i sig tillräckligt med mat borde ju visa det. Vem har du på bvc?

2009-03-28 @ 07:36:06
Postat av: Maria

Nathalie, lita på ditt eget omdöme.. Bebisar går upp olika mkt under olika perioder.. Skulle hon helt enkelt inte bli mätt så skulle hon äta oftare o dessutom inte bajsa som hon gör.. Lita på dig själv du kan din flicka bäst, BVC tanterna är inte så pedagogiska som dom borde..

2009-03-28 @ 12:47:18
Postat av: J.J

Åsså var det detta md amning igen...jag tror att BVC-sköterskor älskar att skrämma upp förstagångsmammor. Gå på magkänslan Natta så ska du se att allt ordnar sig.

2009-03-28 @ 15:23:59 / URL: http://f-mamma.blogspot.com
Postat av: Linda

När det gäller amning så har ju bvc fått nya "order" direkt från EU, att vara på mammor ang amning. Iaf var det så Thoms bvc-sköterska sa tidigare! Ni verkar ju ha en riktigt välmående liten tösabit :)

2009-03-29 @ 10:53:50 / URL: http://misskaiserdom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0