Är sommaren här för att stanna?

6:55 vaknade Athida, och tyckte vi skulle gå upp. Väckte Niclas, eftersom han skulle åka idag. Hans klocka skulle ringa vid 7. Athida och jag gick upp kvart över kanske, lika bra att gå upp på en gång. Annars ligger man bara kvar och blir ännu segare. Höll Niclas sällskap när han åt frukost, och sen åkte han typ, inte kul. Men "bara" sex månader kvar.
Och till hösten är han ju hemma varje helg förmodligen, så då är de bara fem dagar borta.

Första maskinen tvätt är snart klar, blir att hänga upp den och sen börja tänka på att gå en promenad. Athida har precis vaknat, så nu är hon pigg och glad.

Måste berätta om min duktiga lilla tjej. Varje morgon när hon vaknar får hon ju ligga nakenfis i vaggan en stund, och de brukar komma kiss ganska så fort. Förstår jag de, ligga i en varm blöja hela dagen. Klart man vill kissa i de fria då ;)
Men igår prövade jag hålla henne över handfatet (av den anledning att toan är så stor :D) och hon kissade direkt när man sa kiss kiss. Så idag var det samma procedur, och hon kissade. Skönare att slippa torka kissiga frotté bitar på en gång.
Så nästa månad ska vi köpa en potta, en babybjörn blir de. För att hon ska känna att pottan är rolig och bra, och tror de är lättare att introducera den nu, än att hon ska känna sen när hon blir större att den är "stressig" eller något.
Kan man dra ner på blöjor så gör man väl de, eller?


Kommentarer
Postat av: Linda

duktig hon e :) Ja, jag tycker det är bra att prova lite potta tidigt, just så det blir en naturlig del av vardagen och inget hemskt och jobbigt... :)

2009-06-22 @ 13:44:34 / URL: http://misskaiserdom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0