Effektiva måndagen.

Vaknade vid nio av att försäkringskassan ringde med mycket goda nyheter. Familjebidraget vart godkänt, vilket betyder att vi får pengar därifrån med. Och var mycket större summa än jag trodde så nu kan jag spara på min föräldrapenning.
Nog för att jag hellre hade haft Niclas hemma, men men.

Gick iallafall upp efter de, Athida låg kvar och sov, så jag lade en bröddeg och tog en dusch. Och han även dammsuga en snabbis och lägga på en tvätt. Sen plingade de på dörren, var grannen underifrån som kom med paket till Athida. Även om jag sagt att hon inte behövde köpa nå hade hon gjort det. Jätte fina kläder och väldigt omtänksamt. Snälla grannar har man iallafall.

Sen vart det att ringa och boka dop. Vart några veckor senare än planerat, men vad gör man inte för att få rätt präst.
Vart förmodligen Klas som präst, eller Johan. Båda är helt klart okej. Dopet blir alltså i sura kyrka med fika i källmora.
Blir nog toppen, bara hoppas att dopklänningen går på henne då. Annars ordnar vi andra alternativ. Finns förmodligen att låna med, men de vill vi helst inte. Har sagt så att går inte klänningen på henne köper vi en ny, som vi sen ska broderna namnet på, som vi sen ska ha till alla barn, haha. Fall de blir fler.

Nu håller lillan på att somna på mitt bröst, så jag ska passa på att läsa lite. Inne på tredje boken nu, Mias hemlighet.

Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skönt att familjebidraget gick igenom.

2009-01-26 @ 13:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0