BVC

Var som sagt till BVC idag. Där det var vägning och mätning av huvud. Längden tyckte hon var onödigt att ta nu.

Athida vägde nu 3360 gram. Hon har alltså gått över födelsevikten som var 3300gram.
Och huvudmåttet var 34,5 cm. Och vid födseln var de 33 cm.

Så mjölken verkar göra under, fick beröm gånger hundra för att jag ammade. Hallå? Vill man inte de, eller får man de för att de funkar? Var en självklarhet för mig iallafall att försöka amma. Och nu funkar de. Vilket är underbart :)

Nästa tid fick vi nästa onsdag. Till ordinarie bvc sköterska.

Förövrigt kan jag säga att Athida har fått ännu mer hår. Eller så har de blivit mörkare. Ser ut som hon har massor iallafall.

Kommentarer
Postat av: Linda

ja det där med amningen är lite skumt, för mig funkade det inte pga för lite mjölk, så det kändes lite skumt att berätta det, inte för att dom sa ngt negativt, men kanske för att det har varit stor amningshysteri! skönt attdet funkar för dig :)

2009-01-20 @ 18:27:09
Postat av: åse

ang barnbidrag, ingen aning om vi får dubbelt nästa månad, men de får man säkert inte, menar de är ju nu det behövs, det är fsk i ett nötskal!!

2009-01-20 @ 21:11:48 / URL: http://kellran.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja det är klart man vill amma, eller jag tycker man ska försöka iaf. Jag försökte men det gick inte :-( Linnéa fick inte till det så jag har pumpat under hela tiden och gett henne i flaska och det funkade bra. Jag kände att huvudsaken var att hon fick bröstmjölk. Hon får fortfarande en flaska om dagen.

Såg att en Åse skrivit till dig om barnbidrag. Antar att du undrar om du får nått denna månad. Du får inget denna utan nästa men det är bara en. Alltså den månad bebisen är född får man inget för. Kommer ni i morgon?

2009-01-20 @ 22:41:52
Postat av: Petra

Hej tjejen!

Vilken fin blogg. Tycker att du e så duktig som ska vara hemma själv nu,när din kille ligger i lumpen.

Ta hand om er!

Kram

2009-01-21 @ 09:51:56 / URL: http://theanowa.blogg.se/
Postat av: Petra

Jo det e bara bra med oss.

Kram

2009-01-21 @ 11:12:11 / URL: http://theanowa.blogg.se/
Postat av: J.J

Lite överreklamerat med att amning är det bästa. Vi lever inte i ett U-land där man måste amma. Vi har jättebra ersättningar här som fungerar som dom ska. Dessutom har du barn som sover och är nöjda nattetid om du "flaskar". Men är du nöjd med att amma och det funkar så ska du naturligtvis fortsätta. Bara ni BÅDA är nöjda.

2009-01-21 @ 19:21:33 / URL: http://f-mamma.blogspot.com
Postat av: Anki

Tråkigt att du inte kom men förstår ju varför.

2009-01-21 @ 21:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0