Jag bor i telefonen.

Har bott i telefonen hela förmiddagen. Med försäkringskassan så klart.
Tydligen kunde de inget göra, eftersom jag valde att gå i skolan före att jobba. Enligt mig är de faktiskt bättre att ha en utbildning först, och de kunde hon hålla med om lite. Nå väl, de skulle skicka hem beslutet nu, så jag vet hur jag ska göra med överklagan.

Bara att inse att man får leva på lägsta föräldrapenningen i 180 dagar. Men kommer försöka att max ta ut 12 dagar i månaden iallafall. Lever hellre lite knapert än låter Athida börja på dagis på en gång. Vill ha henne hemma tills hon åtminstone är 1½, men får se hur de går. Allt handlar ju tyvärr om pengar.

Men eftersom hela föräldrapenningen vart ändrad var jag även tvungen att ringa allt om familjebidrag. Rena djungeln, och man måste ringa hundra gånger, för ingen verkar fatta. Nu väntar jag bara att nissen på familjebidrag ska ringa upp så jag kan prata med någon som förstår.

Bad även om att få ett inbokat samtal med föräldrapenningshandläggaren, lättare att förstå sig på de mellan fyra ögon liksom. Så de skulle ringa upp med en tid. Vart så svårt nu när man ska ha vissa pengar i vissa dagar och sen ha högre i några dagar och sen blanda in lägsta nivåer i de osv.. Men de ordnar sig nog.

Kommentarer
Postat av: Anki

Usch vilket krångel. Och jäkla idioter på fk.

2009-02-16 @ 19:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0