Jag är så förbannad.

Den 26 januari fick jag första föräldrapenningen från försäkringskassan. Tyckte den var lite låg men reagerade inte så mycket mer på de, eftersom jag bara fick för tolv dagar i och med brytdagen. Men idag när jag satt och planerade dagarna, för att se hur länge Athida ska få vara hemma med någon av oss insåg jag att de pengarn som jag fick utbetalat var utbetalat i lägsta nivån. Alltså 180 kr per dag innan skatt. Vilket min SGI inte är på.

Så jag ringde FK idag, och fick prata med en tjej som sa att eftersom jag inte hade fastanställning i minst 280 dagar, vilket skulle inneburiti att jag måste ha jobbat heltid från 15 maj. Och de har ju jag inte gjort eftersom jag gick i skola då. Så har man bara rätt till lägsta nivå dagarna i 180 dagar. Sen först får jag min vanliga FP enligt SGI. Och hon sa även att jag fått beslut på att det är så, och det har jag inte. Så hon kollade i min "journal" hos dom och såg att något sådant besult inte är utskickat. Så nu skulle hon sätta någon högre inom föräldrapenningen att utreda varför det blivit så här. Senast nästa vecka ska de vara utrett. Får se vad de säger, då skulle de informera om mina rättigheter, för eftersom inte dom har skickat ut något är de, dom har ju gjort fel. Och om dom bara tänker betala ut lägsta utan att ha informerat mig ska de få höra på andra bullar. För då tänker jag absolut gå vidare med de. Hur långt får vi se.

Förbannad är bara förnamnet


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Har själv haft samma problem! FK är dumma i huvudet. Om du hade fast anställning och när du blev arbetslös skrev in dig på arbetsföredlingen, så har du rätt till din fastanställnings månadslön x 12. Men man måste bråka med dom jämnt!

2009-02-15 @ 19:11:33 / URL: http://famasling.blogg.se/
Postat av: Mikaela - ung blivande mamma

man blir ju inte direkt förvånad, dom är helt inkompitenta! :P

2009-02-15 @ 22:15:53 / URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

det förstår jag du e! hoppas verkligen det löser sig på ngt vis!

2009-02-16 @ 08:21:53 / URL: http://misskaiserdom.wordpress.com
Postat av: Sandra

Ja, man ska aldrig ge sig, man ska ändå leva på dom pengarna i ett över ett år! Jag har nu iallafall fått rätt, äntligen! Kämpa på!



Eran dotter är otroligt söt! Vart kommer namnet i från?

2009-02-16 @ 10:18:55 / URL: http://famasling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0