Första natten.

Bäddade ute på soffan åt mig igår. Och Athida och Niclas sov inne i sovrummet.
Nu var alltså tanken att Athida skulle sluta nattamma, för bådas skull. Egentligen känns det elakt, jag menar hon ammar antagligen för att hon behöver de, och sen ska jag vägra de. Känns så elakt. Men samtidigt vet jag ju att vi båda behöver mer sammanhängande sömn, hon behöver lära sig sova mer än två timmar i sträck, och jag behöver mer sömn för att orka med dagarna och orka med att leka med henne. En trött mamma är ingen rolig mamma.

Nå, natten gick bra. Hon vaknade 4 ggr vad jag hörde. Skrek ganska mycket till en början men somnade sen om med nappen. Vid 1 tiden gick jag upp och värmde välling, bvc tyckte vi kunde ge ett nattmål iallafall, eftersom hon är så liten i storlek. Och hon slurpade i sig va 120 ml sa Niclas.

Vid 6:22 gick jag in till sovrummet imorse, för då vaknade hon. Så då fick hon morgonamma, så tanken med detta är alltså inte att jag ska sluta amma, utan tanken är bara att de ska bli slut på snuttningar 10 ggr per natt. Så från att ha gått in i sovrummet som Dolly Parton med sprängfyllda boobs kom jag ut med två slappa påsar, haha. Trodde först att hon skulle vara super sur på mig, men fick en puss direkt när jag bad om en så.

Så får se hur kommande natt blir. Hoppas de bara krävs 3 nätter. För på lördag ska Niclas på ferre. Blir väl sova med polotröja då så hon inte suger sig fast.

Kommentarer
Postat av: mikaela

oj vad bra det gick för att vara första natten endå :) Måste kännas ganska skönt att de gick såp bra endå, även om hon skrek lite, men om hon slutar natt amma så kommer hon antagligen äta mer mat på dagen. :) hoppas allt går bra för er :D kram

2009-12-17 @ 09:01:44 / URL: http://ungmammaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

jag tycker inte dte är elakt, jag tror inte hon BEHÖVER det, jag tror det blivit en sak hon vant sej vid. Hon använder dej som napp/snuttefilt... tror det är klokt att vänja henne av med det i denna åldern, innan hon utvecklar långtidsminne och hon minns mer.

Tror det kommer gå ganska fort att vänja henne av med det, och tror även att ni båda/alla 3 mår bättre av det i längden!

2009-12-17 @ 11:22:13 / URL: http://flowerlowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0