Restskatten är kommen.

Idag har vi inte gjort ett skit rent ut sagt. Vädret har inte varit någon höjdare heller. Vart en prommis imorse bara.
Nu ligger lillskruttan och sover redan. Har fått införa gröten lite tidigare eftersom hon är så trött annars. För nu sover hon bara efter lunch ca 45 minuter och sen vid 15-16 tiden blir de en power nap på max 30 minuter. Så då är de ju inte konstigt att hon är trött.

Kan glädja alla med att jag har insider information, haha. Kommer bli kyrkis 2 ggr i veckan härdanefter i Ramnäs. Super!
Blir måndagar som vanligt och förmodligen onsdagar. När de startar vet jag inte hundra än, får mer info imorgon.
För imorgon blir de in till stan och shoppa nya leksaker osv till kyrkis i Ramnäs och Virsbo. Tur att man får vara med och välja lite när mamma jobbar där, haha :P

Fick även den förbaskade restskatten idag. Fast den var 400 kr mindre än jag väntat. Så Niclas blir nog glad när han kommer hem och ser att han ska betala den, haha. Fast jag loggar nog in och gör de innan han kommer hem. Gillar att betala av allt på en gång när de kommer. Känns bäst så..

Kommentarer
Postat av: Strumpan & Co

Hej! Jag gav henne hemlagad gröt gjord på mixade havregryn förut som jag hade hemgjord aprikospuré i för järnets skull. Men jag har faktiskt gått över till köpt gröt nu, för jag märkte att magen fungerade mycket bättre med 8-månaders grötarna. Annars kan man berika med malen paltbröd för järn eller så kan man göra en specialgröt och ge;



1 dl havregryn

1 dl mannagryn

½ dl rismjöl

½ dl quinoaflingor (proteiner, järn)

½ dl hirsflingor (järn, fleromättade fetter, B-vitaminer)

½ dl bovetemjöl (antioxidanter, mättar väldigt bra)

2 msk nyponskalmjöl (C-vitamin, antioxidanter)



Vill man ha en slätare gröt kan man köra grynerna och flingorna i mixer innan man blandar alltihop. Jag brukade göra åtminstone dubbel sats, och sen har jag för mig att jag tog 1-2 msk av blandningen till ½ dl mjölk.



Hittade receptet i en tråd på familjeliv.

2009-08-18 @ 21:54:13 / URL: http://sandlada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0