Beslutsångest.

Har sån beslutsångest just nu. Arosbaby har rabatt på bilstoalr i helgen. Vilket skulle innebära att vi sparar 600 kr på att köpa bilstolen nu istället för senare när babyskyddet är för litet. Och jag har inte bestämt än om vi ska köpa en eller två bilstolar. Två känns som en bra idé, för då kan vi ha ena i mammas bil hela tiden, eftersom vi åker en del med henne. Och när Niclas börjar jobba sen blir ju ena stolen i vår bil. Och inom 5 år, (så länge ska hon nog kunna ha bilstolen) har ju jag förhoppningsvis körkort och egen bil. Då måste vi ändå ha två stolar.

Den stolen vi ska ha är förmodligen Britax Hi-Way. Enbart bakåtvänd. Perfekt. Eftersom hon ska sitta bakåt helst tills hon är si så där 5-6 år. Niclas svarar inte i telefonen, så han kan jag inte rådfråga just precis nu.
Förhoppningsvis ringer han upp när han har patrullerat klart. Gissar att han gör de, då brukar han inte kunna svara.

Är det dumt att köpa två stolar tro? Tjänar ju 1200 kr på de om vi gör de nu. Om vi köper två vill säga. Köper vi två längre fram har vi bara 10%rabatt på en stol, blir sån mängdrabatt. För begagnad bilstol vägrar jag. Ska vara nytt. Är säkrast så.

Besultångest som heter duga.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag blev ju tvungen att hoppa av typ ett halv år innan studenten :P Så jag har ju ingen gymnasieutbildning. Skulle söka i sura nu, men de passar inte så bra.

2009-08-20 @ 21:26:12 / URL: http://mammatilltiffanie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk på att det inte finns något barn som sitter bakvänt när de är 5-6 år! Oftast börjar de sitta framåt när de är mellan 2-3 år!

2009-08-24 @ 12:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0