Älskade försäkringar.

pratade med polisen imorse. Och de sa bara ring till försäkringsbolaget. Vilket är helt acceptabelt, tycker att de kan spendera mer tid på större och farligare saker än en barnvagn. Men jag ringde iallafall till försäkringsbolaget, först till de som har sån där gratis när man köper ny vagn. Där får man inte en krona, för vagnen var obevakad. Hallå, hade den inte vart de hade den ju inte blivit snodd.
Ringde sen till folksam, och där får jag ut pengar till en ny. Får ju betala självrisk på 1500 kr. Men bättre de än att betala helt ny vagn. Fick till och med ut pengar för mugghållaren trots att jag inte har något kvitto på den. Det är bra personal!

Så nu väntar jag bara på att de ska komma in pengar på kontot så klickar jag hem en ny vagn, eller åker till Aros om de har på lager. Frågan är ju bara hur fan ska jag göra med vagn förvaring i framtiden?
Måste kolla med grannen om vi kan ställa vår vagn vid rollatorn och låsa fast vagnen i elementet på något vis. Och sen vika ihop hans rollator eller något. Måste lösa de på något vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0