Tisdag

Igår var fönsterputsaren här, och jisses hela Ramnäs är i färg ju, hahaa. Fönstrena var hemska innan, nästan så man skämdes. Men nu är de så rena och fina. Så igår ströks de gardiner för fulla muggar, skulle upp nya och rena i alla fönster. Athida satt i gungan och garvade när jag höll på strök och sjöng för henne, man måste ju se bra dum ut egentligen, sjunger för fulla muggar bara för att man ska få stryka klart. 
Passade på att möblera om i hennes rum med, lite kämpigt när man är ensam, men det gick, och bra vart det.

Idag ska vi till öppna förskolan på Källmora gården och träffas med föräldragruppen. Hoppas att Ida är där så vi kan prata ihop oss om att Sura Kommun vägrar vårdnadsbidrag. Vill verkligen vara hemma med Athida tills hon blir tre år. Så nu får vi gå vidare på annan nivå för att visa att Sura kommun verkligen behöver det bidraget, tror även att de skulle innebära att fler flyttade hit. Saken ska undersökas, vet att det är många som vill ha de ju.

Måste dammsuga när lillan vaknar, hon sover på armen nu så. Sen ska jag nog passa på att stryka lite av hennes klänningar, det behövs. Och dopklänningen.

Tycker det är lite synd att pappa/morfar bor i Filippinerna, så han inte kan träffa Athida. Dom har ju aldrig träffats eftersom han flyttade i november tror jag det var. Men, kommer väl en tid för det med kanske. Athida har ju farfar, pappa, farbror, gudfar och Tarmo. Så karlar finns de ju runt henne :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha okej, får se vad det blir då. Men visst kan man ha bara vanliga jeans och typ en tunika?:) Ja, får se..mor skulle komma till mig imorgon så pratar med henne då, hör av mig om det imorgon. pösss

2009-04-21 @ 13:01:14
Postat av: Linda

måste få fråga, vad kostar det med fönsterputsare??? hehe, finns nog inget tråkigare!

2009-04-22 @ 08:43:06 / URL: http://misskaiserdom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0