Försäkringskassan in my a**

Ringde nyss till försäkringskassan. Har fått för mig att våra ärenden inte går som de ska. Så nu fick jag de bekräftat.
De har för de första råkat tappa bort mitt moderskapsintyg. Så hade jag inte ringt nu hade jag väl säkert blivit utan Föräldrapenning första månaden. Men tur är väl att man kontrollerar saker och ting ibland.

Kollade även upp hur de gick i Niclas ärende med tanke på att han rycker in samtidigt som Ärtan kommer. Men de kunde de inte ens börja med, tidigast 45 dagar innan inryckningen. Så ska bli kul och se om man ens får nå pengar i januari. Tvivlar starkt faktiskt. Men bara hoppas på det bästa.

Niclas borde komma när som helst. Sen blir det åka till Sura och skriva faderskapspapprena, och sedan eventuellt in till stan. Sen blir det pyssel ikväll skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0