Papper, papper och mer papper.

Fick brev från försäkringskassan idag. Angående föräldrapenning och familjebidrag.
Gällande familjebidraget vill de att vi ska skicka in Ärtans personnummer snarast, hur lätt är det med tanke på att hon inte är född? Nå, de skulle ringa upp mig lovade de när jag pratade med en kundtjänstnisse.

Och föräldrapenningen är en djungel. Helt olika papper om man är arbetslös eller anställd.
Innan jag fick svar på vad jag var så fattade jag noll. Men ansågs ändå vara anställd, så nu måste jag lämna in papper till kommunen och be dom fylla i detta. Så jag kan skicka in de till FK senast 9 december. Bråttom bråttom.
Tur man är ledig på måndag, kan man alltid åka dit och prata med dem, alltid lättare än att ringa.

Fick även reda på igår att om inte Ärtan föds innan BF så kommer vissa av Niclas pappadagar gå till spillo.
För han kan inte ta ut dom i början av lumpen, och kan inte ta ut de på helgerna eftersom han har betald permission. Knepigt med alla papper och lika lagar beroende på vart man läser och vem man pratar med. Mysko det där.

Nu ska jag börja stryka julgardinerna. Så, godkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0