Föräldrautbildning.

Idag hade vi som sagt föräldrautbildningen, den höll på från halv nio till klockan tre.
Och det var ganska mycket information. Speciellt den från försäkringskassan. Men nu verkar jag ha lite koll på vad jag får i föräldrapenning iallafall. Nu är ju bara frågan hur många dagar man ska ta ut per månad?
Vill ju inte slösa dagar så att säga, men vill ändå inte leva på knäckebröd. Haha.

Pratade även en del förlossning, och killarna såg lite skräckslagna ut i mellan åt. Men Niclas klarar de mesta, så hoppas bara på att hon vill komma ut i tid eller någon dag innan. Jag var iallafall den som var beräknad först. Sen var det bara februari barn av de som var där. Men trevliga var de allihop.

Har precis läst igenom halva Signemetoden, om avslappning och målbilder inför förlossningen.
Det är ju inte länge kvar börjar jag inse. 6 veckor. Plus minus två. Så kanske bara 4 veckor. Läskigt.
Idag tog vi hem babygymmet, babysittern och bilstolen från mammas vind.
Kan ju vara bra att veta någorlunda hur bilstolen fungerar innan man står på parkeringen och ska hem från BB.
Men ska nog ordna sig. Fin är den. Fast den är blå. Men lite blått dör inte en tjej av. Snarare tvärtom.

Oj. Vart ett långt inlägg idag. Nu blir det duschen sen i säng.
Upp och jobba imorgon bitti. Halv åtta till tre.

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej! Om du ger mig din mailadress så kan du fortsätta läsa bloggen. Ska begränsa den lite.

2008-11-26 @ 09:29:47 / URL: http://anki74.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0