När ska jag lära mig?!

Gjorde som sagt var potatisgratäng idag. Problemet var ju att jag fortfarande inte vant mig med att vi är en liten familj. Så jag trodde att potatisen var alldeles lagom för en form åt oss. Men jag bedrog mig. Det var två stora formar med gratäng. Så nu ska jag frysa in den ena, kan vara bra att ha senare med iochförsig.
Eftersom det bara är att kasta in formen från frysen in i ugnen sen.
Men när ska jag lära mig att jag inte bor hemma med tre hungriga bröder och en hungrig mamma?
Det är bara jag och Niclas.
Tror aldrig min hjärna kommer haja till med det där.

Jag är så rastlös. Har städat, tvättat, bakat och lagat mat. Men ändå har jag inte ett skit att göra.
Har diskat säkert 4 ggr idag. Bara det säger ju en del, eller hur?
Men tydligen så har lillesyster från Sthlm kommit, (lillesyster, är alltså gamla styvfarsbarn, krånglig släkt? Jag vet)
Får se om man ska träffa henne idag eller imorgon. Troligtvis blir det imorgon. Eftersom Niclas kommer hem snart.
Han har hjälpt sin bror med att städa ur lägenheten. Ska nog tvinga honom att hjälpa mig att byta lakan ikväll med. Om han nu är på humör för det. Annars tar jag det imorgon.

Imorgon kommer förövrigt Tomten till vår kära by. Jo, det är sant. Han kommer till rävberget. Får se om man orkar gå dit, brukar vara ganska mysigt när man ser Tomten komma med lyktan borta i skogen. Och alla barn är helt lyriska. Tänk, nästa år är vi där med Ärtan, och då får hon paket av honom. Mys.

Oj, kan inte minnas när jag skrev så här mycket sist. Kan de bero på min rastlöshet? Hoho.
Nej, ska se på filmen som nyss började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0