Kan nog inte tro att de är sant än..

Konstigt nog kan jag fortfarande inte inse att vi ska bli föräldrar. Trots barnrum, barnvagnar, bebiskläder, blöjor osv så har de inte kopplat ännu att just jag ska bli mamma till Ärtan. Känns helt konstigt.
Inom ett år kommer vi ha en liten tös här som skriker mamma och pappa för fullt förmodligen.
Hur sjukt är det inte på en skala?
Nu har hon legat i min mage i cirka 269 dagar. Vilket är ett ganska så långt tag. Nu är det bara 11 dagar till beräknad födsel. Och när kommer jag börja känna mig som en mamma, när hon kommer eller innan?

Har ju även börjat insett mer att hon verkligen ska ut där nere med, hon kommer alltså inte ligga kvar i magen en evighet till. Även fast det känns som de var igår man satt där med ett graviditetstest.
Samtidigt som jag är lite lite rädd för förlossningen, kan jag inte annat än längta efter att få värkar, att vattnet går. För jag vill ju inget annat än få upp vår lilla prinsessa på bröstet. Vi kommer bli en familj, en ung sådan med en pappa i lumpen.
Men vi klarar allt ändå. Min familj, låter så stort på något sätt. Går liksom inte att sätta ord på det ens.

En häftig känsla.

Kommentarer
Postat av: marina

ni kommer att bli en härlig stolt familj.men det är inget mot vag jag kommer att bli en stolt mormor,

2008-12-30 @ 22:14:16
Postat av: lina

ja snart är det bara giftemålet kvar.. Haha.. så man kan säga - min man ! haha tufft

2008-12-30 @ 22:16:28 / URL: http://graviid.blogg.se/
Postat av: Anki

Hihi, Ja det är coolt! Finns inget bättre än att ha barn, det är livet! Och hoppas värkarna sätter igång under dagen. Tufft om hon blir årets förstfödda. Gott nytt år!!!

2008-12-31 @ 10:05:08
Postat av: Tessan

Ja, det är en mäktig känsla och svårt att ta till sig innan den lilla kommer. Jag minns att jag tycklte det kändes lite skumt att helt plötsligt bara skulle det flytta in en till liten människa hos oss, och sen undrar man ju så vad det är för en liten filur och hur den ser ut. Men sen när väl barnet kommer så knyter man an ganska snabbt. Var lite svårare med tvåan än med ettan, faktiskt. Men det blev lixom en ännu konstigare känsla att Filip helt plötsligt skulle få ett syskon och vad skulle han säga, blev lite ångestladdat till en början. Men det är det absolut bästa som finns, och du; VARENDA värk kommer vara värt det även om du inte tror det just då :)

Nu svamlar jag på tok för mycket... Hoppas lillan kommer snart och GOTT NYTT ÅR!

2008-12-31 @ 10:15:07 / URL: http://tessankarlsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

GRRR...hade skrivit värsta långa inlägget så försvann det!

Så jag säger bara; Hoppas hon kikar ut snart och GOTT NYTT ÅR :)

2008-12-31 @ 10:17:02 / URL: http://tessankarlsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Så hade det gått in i alla fall :)

2008-12-31 @ 10:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0