Gnällinlägg.

Gick och lade mig tidigt igår kväll, för att ryggen eller rättare sagt svanken gjorde så förbannat ont. Vart knappt bättre fast man duschade i 100 grader. Såg milt sagt ut som en kräfta när jag kom ur duschen.
Nå väl, somnade väl vid halv elva. Och vaknade halv elva imorse. Men har sovit som en kratta inatt. Hur man en ligger så trycker det på åt olika håll. Verkar inte spela någon roll med hur många kuddar man bulsar upp med längre. Ligger ändå som en kråka i slut ändan.

Nu sitter jag här i soffan, och inte ens då kan jag sitta skönt. Svanken gör så förbannat ont. Har sammandragningar som en tok, och fogarna gör ont. Vi som skulle ha åkt till stan. No way. Orkar inte med något sånt idag.
Idag ska jag enbart tycka synd om mig själv, och tänka att snart är det över. Om sju veckor vet jag att vårt barn är här. För då ska jag ha blivit igångsatt i värsta fall.
Ska kräva massage så det heter duga snart. Längtar tills man kan ligga på mage och få massage, är inte lika skönt att sitta liksom.

Lite lyx idag blir det. Vi ska äta plankstek. Som vi gör här hemma på plankorna. Men lika gott för det.
Måste åka och handla med. Det ska orkas med, sen blir det slappt resten av dagen.

Haha, gnällinlägg var rubriken.

Kommentarer
Postat av: Annah - med bebin i magen

Man får gnälla hur mycket man vill när man är gravid tycker jag :)



Jag vet hur det är det där med att försöka sova, det är helt omöjligt nu på slutet. Inga ställningar är bekväma oavsett miljarder med kuddar och täcken. Men sen pärlan fixerade sig så har min foglossning försvunnit, helt underbart! Så du får ha det att se framemot, om hon nu inte redan gjort det?



2008-12-14 @ 18:54:52 / URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Anki

Klart du måste få gnälla! Det hör till när bebis trycker åt alla håll och kanter. Men snart är hon ute! :-)

2008-12-14 @ 20:13:07
Postat av: Annah - med bebin i magen

Jag förstår det!

Då håller jag tummar för att hon fixerar sig snart.

Pärlan gjorde det över en natt och jag vaknade bara utan foglossning :) Underbart!

För det gör ju galet ont, hoppas duschen hjälper!

2008-12-14 @ 20:56:59 / URL: http://carpeannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0