Försäkringskassan är bra.

Fick sluta en timme tidigare idag, för vi har knappt nå barn alls. Många som är sjuka och lediga nu inför jul.
Ganska så skönt för då kan man koncentrera sig lite mer på barnen och sitta med och rita och ha sig på ett annat sätt.
Kom hem vid halv tre kanske, och satte igång en maskin tvätt och dammsugade.
Passade sen på att logga in på fk, eftersom de fått in papper om anställning osv.
Och eftersom jag gått i skolan, och ändå har jobbat osv, så hade min årsinkomst ökat massor. Konstigt nog.
Men de sa även hon jag pratade med i tel att de kunde göra. Och vips, så har jag en relativt bra föräldrapenning.
Räknade ju med det lägsta på 180 kr per dag, innan skatt. Men nej. Nu verkar det kunna bli bättre iallafall.

Men måste nog ringa och kolla en extra gång. Så man inte står där och blir återbetalningsskyldig sen.
Måste även be de höja skatten, för de stod att de drar 26%, vill gärna att de drara 34%, som på lönen man har nu.
Betalar hellre för mycket än för lite.

Måste nog diska snart, Niclas kommer hem snart och de ser inte så trevligt ut med all disk framme.
Frågan är bara vad man ska laga för mat idag? Potatisbullar kanske.
Har haft ganska mycket sammandragningar nu sen jag kom hem, direkt när man sätter sig i soffan så poff.
Men, betyder inte att hon ska komma för de. Hahaha.
Disken var det.


Kommentarer
Postat av: Annah - med bebin i magen

Ja det blir väl så :)

När man som minst anar det antagligen.

Ibland har jag supermkt värkar och tänker att nu är det pågång, men nästa dag är allt borta och jag funderar på om det inte blir en igångsättning istället haha.

2008-12-18 @ 16:21:56 / URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Ida

hej, ramlade in på din blogg av en slump! Ser att du skrivit att du vill att försäkringskassan ska ta 34 procent skatt men det är alldeles förmkt! När du är mammaledig så går du på sjukpenning och skattar då som en sjukskriven. alltså mkt mindre än när du jobbar... här set du den aktuella skattelistan: http://www.skatteverket.se/rattsinformation/foreskrifter/2007/foreskrifter2007/skvfs200727bilaga.5.225c96e811ae46c823f800013613.html



du kommer förmodligen som jag behöva varenda liten slant när du är mammaledig och då är det onödigt att betala för mkt skatt...



lycka till med bebisen! // Ida

2008-12-23 @ 23:32:47 / URL: http://fixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0