Mälardalens högskola?!

Fick ett telefon samtal idag när jag var på jobb. Det var en kvinna från Mälardalens högskola som erbjöd mig en plats för lärarprogrammet. Innan måndag klockan 10 måste jag svara ja eller nej.
Har ingen aning alls vad jag ska göra. Alla på dagis tyckte jag skulle hoppa på nu och köra på tills det är dags att föda.
Men samtidigt, med tanke på att jag misstänker att jag redan håller på drabbas av foglossning så kanske det kan vara skönt att få vila innan förlossningen? och inte bara plugga och stressa med det?

Kan vara bra att börja, så vet man att man är garanterad plats efter mammaledigheten.

Verkar som nu att jag tackar nej, att jag jobbar så mycket jag kan, allt för att försöka få upp föräldrapenningen lite, och för att kunna lägga undan mer sparpengar tills senare då det kommer behövas.

Pratade med FK idag, hade plats 106. Men kom fram och fick sagt vad jag ville på enbart 25 minuter. Riktigt tur det.
Så nu ska de skicka hem papper om familjebidrag. Eftersom Niclas kommer göra lumpen har vi rätt att söka bidrag för att inte han kan försörja Ärtan under tiden.

Helgen får bli en funderarhelg helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Sabine

Haha ja du det var nog ingen som misstänkte nått, va mysigt att graviditeten går bra :) du har ju längtat efter barn så det är ju toppen!



Jag vill inte börja plugga på en gång men tänkte söka till nästa höst så nu ska jag försöka få tag på ett jobb och jobba ett år eller om det inte blir mer om jag trivs. dessutom är jag inte säker på vad jag vill plugga bara lite olika förslag :) kram!

2008-08-29 @ 15:25:02 / URL: http://sabineandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0